Wienernougat

Just ja precis som det står i rubrik så sitter jag och mumsar i mig Svensk gräddglass wienernougat Det e ju lördag nu ju
Dagen går annars under och man hinner inte gotta sig med 2 små barn haha :)

Herregud säger ja bara hur för svenskade bosnier har blivit
Firar jul, äter gris (pga priset) i vanliga fall köper jul klappar Bajram existerar inte i deras värld osv ...
Man kan inte låta bli och skratta åt idioterna och äta söt mitt i veckan Det kallas lyx
Om ens mor kommer över hem till dem och gör middag eller bjuder på middag det är som dem vunnit på lotto

Ja vet inte hur många gånger ja ringt mamma för fråga vad gör du till mat Vi kommer över eller skicka pappa med maten till oss då man verkligen inte orkat laga nåt

Det finns även dem som betalar sin mamma för att hon ska ibland göra mat till dem
Mina föräldrar hade slängt ut mig om ja kom hem me pengar till dem för maten alltså

Orka bokstavligt inte uppdatera om idioterna om man ska kalla dem ens det
Vad än du gör så blir du ALDRIG svensk även om din mor gifter sig me en svensk tyvärr min vän

Nej nog om lyx livet nu till fattigdomen
Vår nya bil har blivit repad inte mkt men det kommer säkert fler repor så va de me vår förra bil och lämna in den på lackning ska vi inte göra för de kommer säkert ske fler gånger så lika bra lämna den till sommaren innan semestern
Det kallar vi kärlek av vårt umgänge som äter fläsk och firar jul :)
Svartsjuka Nej då inte alls

Nyårs firande lär bli nog hemma eller hos några vänner Är inte så lockad och dra två små barn fram o tillbaka i bilen mitt i natten så vi har inte bestämt nåt
Som om de nya året kommer ge mig nåt speciellt om ja firar nån annan stans än hemma
Ju kanske ger mig mer lyx och enorm sparande
Man ska spara självklart men inte så att man önskar nåt sig och inte vill unna sig för de behövs sparas till max
Om våra bästa vänner visste att under detta året har vi spenderat över 400 000 kontant pengar så hade dem trott att vi har rånat en bank och inklusivt på det så har vi fått ett extra barn som blev en flicka och många utryckte sig synd att de inte va en pojke så kunde hon ärva allt från Amars kläder

Då kan ni tänka er hur människor tänker
Många säljer sina barn kläder via blocket osv och tradera men vi har bestämt oss att alla Amars kläder från 56 till 86 ska skänkas till projektet Barn till barn som senare transporteras till barn i Bosnien
Är så glad att de projektet är i gång så slipper tänka vad ja ska göra me kläderna
PERFEKT kunde inte blivit bättre

Ja vet många kommer reagera på den summan som nämndes i inlägg men ni kan räkna själva 20% på bostad och lgh kostade 1 milj 35 tusen och bil köpet 20% Visst vi hade vinst på förra lgh men dem pengarna investerade vi i vår nya lägenhet och så Turkiet resan på 33 tusen Man kan inte fatta att de e så mkt pengar men 20% får du inte låna av banken för bostad eller bil Ju i värsta fall då du har räntan över 15% staten måste tjäna på de också

Nog om ekonomin ska gå vidare o mumsa på glassen innan den smält helt :)
Sen sängen och ny dag har redan börjat

Om inte fler inlägg kommer innan nyår så är mitt nyårs löfte
SPARA och leva LYX på helger :)

Go natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0