VÄRLDENS LYCKLIGASTE DAG

För ett år sen vid den här tid punkten var man också vaken
då man inte kunde sova utan man satt rätt länge uppe för
man jobbade inte

Klockan gick dagarna passerade men ingenting hände förrän på natten vid 2- tiden då
man började känna lite molnande värkar
Trots man var över 9 dagar så vågade man inte hoppas på att det händer nu
Så man la sig ner som sagt vid 2 tiden och tittade på klockan
Ungefär var annan timme vaknade man till tills slut när klockan var 6 bad jag
älsklingen dra till jobbet innan än vad han skulle
Han undrade vad är med mig händer det nåt
Jag blundade och vände mig och sa
Ja har lite ont i ryggen och magen men de e inget speciellt
 
Stackaren reste sig med det samma och sa
Kommer han nu snart
Nej nej gå du jobba så får vi hoppas på att han gör de men chansen är lite ju
Nu är vi är inne på 9 dagen efter BF dagen så nu vågade vi inte ens hoppas nåt

Runt 8 tiden ringde jag han på jobbet och han svarade
Har du värkar Njaa inte riktigt undrar bara när du är hemma
Så ja kan ta fram frukost

Innerst inne tänkte jag
Jag måste äta, jag måste ha kraft vem vet när dem riktiga värkarna kommer
men nåt var på gång :)

Runt 9.15 tiden kommer han in genom dörren och undrar är värkarna i gång
åter igen sa jag nej trots dem kom varje timme nu
Så väl vid 11:30 sa jag som de va
Jag har ont var 7 min typ och då började vi ringa LUND för se om vi kan komma in
men så tyvärr var de fullt där och vid 12:00 tiden kände ja
Nej nu kör vi mot Malmö KK och de gjorde vi
Så 12:!5 var vi där inne och undrade vad händer nu
Kommer den efterlängtade eller blir vi hem skickade

Så 12:30 när dem kopplade in mig på alla dem här apparaterna
fick vi bekräftat att värkarna är på gång och att man var öppen 3 cm
Snacka om lycka och endå var vi i chock tillstånd
Vår son kommer snart ut och äntligen får vi träffa han
Första frågan var När kan vi räkna med att han kommer ut
Barnmorskan svarade njaa vid 22-24 tiden och då tänkte jag
Ska jag vara här i ca 12 timmar

Så då va de bara resa på fettet och vandra där och andas i luftgas :)
Så vid 17 tiden kom dem in igen och fick vi bekräftat att man var helt öppen och vår son var inte ens
halvvägs och snacka om att vi fick gå där och kämpa och duscha för få han längre ner men
så envis som han var vägrade liksom
Så där log man på sängen och vände och vred på sig för trycka fram han
Och tiden gick inte fortare för de
Man fick akuptur under tiden under magen och kvaddlar i ryggen och snacka om att värkarna släppte
så då var man på benen igen och tryckte och gick
Väl 19 tiden började hände grejer
Dem satte dropp på mig för få värkarna i gång riktigt och att dem skulle bli starkare
Så 19:15 kom dem riktiga kryst värkarna så nu jävlar
var det bara och ta i
och rätt som de var efter 2 kryst värken var han ute
Man va i sådan chock tillstånd och tårarna rann bara för kinderna både hos mig och hos älsklingen

Nu var han äntligen hos oss vår efterlängtade son
som var namnlös då :)

Och nu har de liksom gått ett helt år sen han kom till världen



Som om det var igår man fick dig

Och här är jag idag
Så här somnade jag kvällen innan min födelsedag



Vi älskar dig Amar

Ett stort Grattis på 1 - års dagen


Kommentarer
Postat av: Indira

Såå fint.. Alla har så fina förlossningsberättelse och jag får aldrig nog. Kan läsa tusen om dagen. :) ännu en gång grattis till er fine pojk. :)

2011-12-06 @ 18:07:08
URL: http://missindii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0