Nova Lund & Akuten

Snacka om förändringar
Dagen startade med en sista skutt till jobbet och snacka om lycka,
min sista dag på jobbet där jag inte alls trivdes
KATASTROF alltså och då menar jag det också

Hur lycklig som helst slängde jag mig i bilen och tog en runda ditt :)
Men så dröjde inte länge innan älsklingen ringde och sa att han mår inte som han ska och då tänkte jag
säkert hans rygg som spökar efter den rygg operationen i augusti men icke
Så jag packade mina grejer vid 9 tiden och körde hem igen för han klarade verkligen inte
ens bära Amar och mamma ville han inte störa för hon va i stan

Väl hemma kände han sig lite bättre men vi tog på oss och tog en sväng till apoteket och till
Nova Lund för se om vi hittar nåt till Amars kalas :)
Fick me oss några tabletter från apoteket men de hjälpte en timme sen var han skit kass och
då snackar vi om feber, frossa, buksmärta osv
Tanken slog mig säkert någon mag influensa eller något,
så vi satte oss i bilen igen och tog oss in till Malmö och ringde mamma för ta Amar för vi skulle till akuten

Så väl i akuten vid 3 tiden så blev vi omhändertagna direkt nästan för han började spy där och efter ca 30 min kom läkaren och tog massa prover och även fick dropp för han va helt uttorkad
och efter alla prover fick vi bekräftat att han hade åkt på matförgiftning
Så från ca 15:30 till 19:30 var vi på akuten men vi kunde gått innan men han va tvungen ta den här dropp vätskan i ca 2 timmar sen tog dem ännu ett blod prov innan läkaren släppte oss hem men värre kunde det varit

Så nu efter detta äventyret har jag ansökt om VIP kort på sjukhuset känns nu att vi behöver ett på tanken
hur mkt tid vi har tillbringat där senaste tiden :(
Stackars min älskling känns som allting har vänt mot han men nu i alla fall sover både han och sonen medans mamma har fått för sig och tvätta en matta som vi har i hallen så den kan torka imorgon för tvätt står på listan imorgon LOVELY fredag räddad :)

Ha de bra så länge
Go natt 

Nu är jag FRI från dår huset (jobbet)

Och din fråga i kommentaren  det återstår vad jag ska jobba med nu
Lutar åt receptionist på Veolia (ska ringa in lata buss chaufförer till jobb) haha men ännu är inget bestämt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0